Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Kauhavan Kuljetuspalvelu Oy(y-tunnus 0987731-9) (trukkipiste.fi),(Myöhemmin Myyjä) Myymme tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille.

Uusiin tilauksiin sovelletaan aina kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja. Myyjä varaa oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtojaan. Lainsäädännössä ja viranomaistoiminnassa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty. Kuluttajakauppasuhteessa noudatetaan voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin määrittelemiä kuluttajakauppaan ja etämyyntiin liittyviä lakeja. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä, mitä kuluttajansuojalaissa on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja myyjän välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua trukkipiste.fi-verkkokaupan järjestelmään tai muun vahvistuksen myötä, kuten sähköpostin tai puhelimen kautta.

Tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan.

Hinnat ja Toimituskulut

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja ne sisältävät arvonlisäveron (ALV) 24%.

Myyjä pidättää oikeuden muuttaa hintoja. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä alempaan hintaan. Myyjä pidättää myös oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Hintoihin ei sisälly erillistä kuljetusta asiakkaalle ellei toisin ole sovittu.Yli metrin pituisten sekä erilliskäsiteltävien tavaroiden kuten euro-,fin-, tai teholavalla toimitettavat isot osat (esim. trukkien piikit,sylinterit,renkaat.yms) rahti hinnoitellaan aina tapauskohtaisesti.

Rahdin hinta on pakollista tarkistaa tapauskohtaisesti tilattaessa toimitusta isoille ja erilliskäsiteltäville osille.

Voimassaolevat toimituskulut ja toimitustavat pienemmille paketeille selviävät ostoskorissa, aina ennen tilauksen maksua. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa toimituskuluja ja toimitustapoja.

Nouto toimipisteestä on maksuton.

Ostajan vastuulla

Tarkista aina, tuotteen saatuasi, että tavarassa ei ole ulkoisia vikoja tai että tuote ei ole vahingoittunut kuljetuksen aikana. Mikäli huomaat, että tuotteessa on kuljetusvaurioita, reklamoi siitä heti kuljetusyritykselle ja ota yhteyttä myyjään.

Pantti

Asiakkaan ostaessa tiettyjä osia, kuten hydrauliikkapumppuja,latureita,starttimoottoreita tms. saattaa kyseessä olla vaihto-osa,tällöin vanha osa tulee palauttaa myyjälle. Oston yhteydessä osan hintaan lisätään automaattisesti pantti, jonka suuruus vaihtelee osan ja valmistajan mukaan. Pantin suuruus ilmoitetaan jokaisen tuotteen kohdalla erikseen. Mikäli jostain syystä tuotteen kohdalla ei ole mainintaa pantin suurudesta, mutta tuotteessa on kuitenkin valmistajan vaatima panttimaksu, myyjä ilmoittaa asiasta erikseen. Tällainen käytäntö on kuitenkin hyvin harvinainen ja voi johtua esimerkiksi teknisestä viasta. Panttimaksu palautetaan korjauskelpoista osaa vastaan ja kun valmistaja on tarkistanut ja hyväksynyt osan. Mikäli osa on purettu osiin, siitä puuttuu osia, se on vaurioitunut ulkopuolelta tai valmistaja ei muutoin hyväksy vanhaa osaa, panttimaksua ei palauteta. Panttimaksua ei myöskään palauteta, mikäli ostaja ei ole palauttanut vanhaa osaa.

Vanha osa tulee palauttaa uuden osan pakkauksessa mahdollisimman pian, kuitenkin enintään kuukauden kuluttua kun asiakas on vastaanottanut uuden osan. Palautuksen maksaa asiakas. Uutta osaa ei toimiteta ennen kuin panttimaksu on suoritettu.

Toimitusaika

Toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupassa jokaiselle tuotteelle erikseen. Suoraan varastossa olevat tuotteet lähetämme pääsääntöisesti samana päivänä.Varastossa olevat tuotteet voi myös noutaa heti paikan päältä. Sellaiset tuotteet joita ei myyntihetkellä ole varastossa tilataan aina toimittajilta,näiden tuotteiden toimitusaika vaihtelee yhdestä työpäivästä viiteen työpäivään. Toimitusaika alkaa kun kauppahinta rahteineen on kokonaisuudessaan maksettu.

Pyrimme aina siihen, että asiakas saa tuotteensa mahdollisimman pian. Mikäli tuotteen toimitus jostain syystä viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä heti tiedon saatuamme.

Vaihto- ja palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen pakkauksen tulee olla ehjä ja puhdas ilman ylimääräisiä merkintöjä. Huom, kaikkien osien sovittaminen paikoilleen katkaisee palautusoikeuden. Lisäksi öljyt, maalit ja kaikki muut nesteet eivät ole palautuksen piirissä niiden luonteen vuoksi. Kaikista palautuksista on aina sovittava myyjän kanssa etukäteen lähettämällä KIRJALLISEN ilmoituksen kuten sähköpostin 14 päivän sisällä, kun tavara on vastaanotettu. Lähetettyä kirjallisen ilmoituksen, tulee tavarat toimittaa 14 päivän sisällä omalla kustannuksella. Mikäli asiakas palauttaa tavarat niin että myyjälle tulee siitä kustannuksia,tällöin palautuskustannukset vähennetään tilauksen palautettavasta summasta.

Mikäli pakettia ei noudeta postista tai matkahuollosta ja se palautuu noutamattomana takaisin lähetyspisteeseen, muuttuu tilaus automaattisesti Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti palautuskelvottomaksi.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin ja matkahuollon kautta tapahtuvan palautuksen yhteydessä on saatavana paketin lähetysseurantatunnus joka on varma keino lähettämisen todistamiseksi. Kaikki palautukset on lähetettävä pakettilähetyksinä, jotka on mahdollista jäljittää seurantanumeron avulla. Myyjä ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Käytettäessä muita rahdinkuljettajia (esim.kaukokiito,kiitolinja,ym.) ota aina yhteys myyjään ennen lähettämistä. Suurista ja painavista lähetyksistä, joista on aiheutunut normaalia suuremmat rahtikulut, veloitamme toimituksesta aiheutuneet kulut kuluttajaviraston suosituksen mukaisesti.

Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Myyjä ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Asiakas on velvollinen esittämään laskun, kuitin tai muun todistuksen ostoajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Myyjä pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta, joka on vähintään 5€ per kuitti.

Erillisissä tilaustuotteissa (esim.erikoiset varaosat sekä tilaukset suoraan tehtailta) ei ole palautusoikeutta.

Takuu

Tuotteilla on pääsääntöisesti yhden (1) vuoden takuu(ellei toisin mainita). Takuu koskee niitä varaosia, tarvikkeita ja lisävarusteita joiden odotettu elinikä on yli yksi (1) vuotta. Mikäli edellä mainittujen tuotteiden odotettu elinikä on pienempi kuin yksi (1) vuotta, tarjoama yhden vuoden takuu ei ole voimassa. Tällöin voimassa on valmistajan myöntämä takuu, jota voi tiedustella myyjältä.

Asiakkaan on huolehdittava siitä, että asennuksessa on noudatettu tuotteen valmistajan asennus- ja käyttöohjeita. Myyjä ei vastaa eikä korvaa väärin asennettuja tai käytettyjä varaosia, tarvikkeita ja lisävarusteita. Takuupalautuksissa tai takuuvaihdoissa asiakkaalla on osoittamisvelvollisuus siitä, että tuote on asennettu oikein ja/tai, että tuotetta on käytetty oikein.

Lisäksi vaadimme ammattilaisen tai valtuutetun korjaamon lausunnon varaosan oikeasta asennuksesta, käytöstä ja toimivuudesta/kunnosta.

Myyjä ei vastaa näistä aiheutuneista kustannuksista.

Takuu kattaa vain valmistus- ja materiaalivirheet.

 

Säilytä kuitti ja/tai lasku sillä se toimii takuutodistuksena.